> NLM / Norge / Region nord / Nyheter / Stevne på Kristi himmelfartsdag i...



Stevne på Kristi himmelfartsdag i Beiarn

Foto: Terje Leithe

Stevne på Kristi himmelfartsdag med mye sang og god mat i Beiarn. 

I år som i fjor, hadde vi stevne på Kristi himmelfartsdag i Beiarn, og vi var 13 personer samlet i klokkergården på Moldjord. Det ble ei fin stund, der vi først serverte middag, og koste oss rundt bordet.

Etterpå var det møte, der Lisbeth leste teksten fra apostlenes gjerninger 1, om Jesus og disiplene som så ham bli løftet opp til himmelen, og englenes budskap etterpå om at han vil komme tilbake på samme måte.

Fritjof Harald Strøm delte om veien vi skal gå som kristne i verden utfra versene i salme 139:23 og 24, der «evighetens vei» ble identisk med Jesus selv som er veien, sannheten og livet.

Vi sang mye på stevnet, og de eldre fikk lære sangen «Ikke en, ikke to, ikke tre, men alle, alle vil Jesus ha med». Den sangglade flokken i Beiarn fikk rommet til å virke for lite da de stemte i med «I det fjerne jeg skuer et underfullt syn, dette gamle ærverdige kors».

Vi delte kaffemat rundt bordet, og tok oss god tid til samtale, vitnesbyrd og bønneemner.

Det ble også informert om NLM`s arbeid i Øst-Afrika, og viktigheten av å utdanne nasjonale evangelister der. 1600 kroner ble gitt til misjonsarbeidet.

De tre timene gikk så altfor fort, og dersom Herren vil, blir det nytt stevne i Beiarn til neste år.

 

Barna tok seg noen lekepauser i skolegården like ved. 


Dagens bibelsitat

Fil 2:4 Ingen må bare se på sitt eget, men enhver må også ha de andres gagn for øye.

Del


Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.